MMA stále jede na vlně rostoucího zájmu veřejnosti a globálně největší organizace z toho nepřestává těžit
Příjmy UFC za rok 2023 dosáhly rekordních 1,3 miliardy dolarů a meziročně vykázaly třináctiprocentní nárůst, což podle expertů potvrzuje, že vlastníku UFC, skupině TKO se podařilo správně zprocesovat historickou fúzi s WWE. Jakkoliv má firma před sebou stále obří překážku v podobě předpokládaného rozsáhlého soudního sporu s americkými antimonopolními orgány, který ji viní ze zneužívání její tržní pozice, v tuto chvíli byznysová stránka UFC jednoznačně vzkvétá.
Podle zdrojů webu Yardbarker za dvanáct měsíců loňského roku TKO Group vygeneroval tržby ve výši 1,3 miliardy dolarů, což je o zmíněných třináct procent více než v předchozím roce. Za tímto nárůstem stojí především masivní příjmů z živých akcí, a to především zvýšené příjmy ze vstupenek a zároveň poplatků od místních promotérů. UFC zároveň registrovala též nárůst příjmů ze sponzoringu a to o osmnáct procent, přičemž hlavním motorem byla nedávno uzavřená smlouva s Bud Light, která je údajně největší sponzorskou smlouvou v historii UFC a sama o sobě přesahuje 100 milionů dolarů. Dalších 76 milionů dolarů přinesly zvýšené příjmy z mediálních práv a obsahu, které se v posledních třech letech neustále zvyšují.
"TKO má za sebou silný start po rekordních finančních výsledcích v roce 2023 jak v UFC, tak v WWE," uvedl v tiskové zprávě Ariel Emanuel, generální ředitel TKO. "Získali jsme společnost Anheuser-Busch jako oficiálního pivního partnera UFC, uzavřeli jsme transformační dohodu o uvedení pořadu WWE Raw na Netflix od roku 2025 a rozšířili jsme naši mezinárodní působnost na důležitých rostoucích trzích. Jsme více než kdy jindy přesvědčeni o tom, že kombinace těchto podniků a schopnost společnosti TKO zajistit růst horní linie a rozšíření marží, generovat významné volné peněžní toky a přinášet akcionářům udržitelnou dlouhodobou hodnotu."